2009-07-31

101 prickiga hundar - nej, inlägg var det visst

Insåg att det förra inlägget var nummer 100 - det borde jag ha firat! Får fira inlägg nummer 101 istället! Igår var jag lite pysslig och sydde gardiner till lekstugan. Rosa är inte riktigt min färg, men det blev jättefint!



Håkan var ute i regnet och åskan igår och plockade kantareller! Det blev nästan sju liter. Vi brukar ha 30 - 40 liter i frysen varje höst, så lite till får han (vi) plocka!



Annars så håller vi på och tvättar och packar inför Ölandssemestern! Så kallt som det är idag kunde det nästan lika gärna vara fjällsemester vi packar för. Jobbigt att man måste plocka med kläder för så många olika väder... För jag vägrar tro att vi får kallt och regn hela tiden!

Dagens citat:
Har du sett herr Kantarell, bor i enebacken?
Han kom dit i förrgår kväll med sin hatt på nacken
Den är gul och den är grann, passar just en sådan man
passar åt herr Kantarell bort i enebacken.
Jeanna Oterdahl

2 kommentarer:

  1. Jättesöta gardiner.....men så älskar jag rosa också =) Ha det jättebra på Öland!!! Jag är optimist, så jag tror på sol nästa vecka!

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  2. Idag var det 10 grader i Sälen. Jag gick i shorts och sandaler. I Påskas var det också 10 grader, jag hade termobyxor och skidjacka.....
    Jag vill också plocka kantareller, kan man inte muta maken din att få tips?/ Syster Yster

    SvaraRadera