2009-07-15

Lekstugan - en uppdatering

Det var ett tag sedan jag skrev om sommarens projekt, lekstugan. Det beror på att det mer eller mindre har stått stilla, pga regn och lathet. Nu har jag i alla fall grundoljat hela stugan, samt laserat allt som ska vara grått en gång. Det är tråkigt. Fruktansvärt tråkigt. Eftersom det är lasyr måste man ju vara så himla noggrann, det går inte att rätta till sina misstag i efterhand genom att blaska på mer färg, nej, allt syns. Ont i armen och axeln har jag fått. Att måla undertak är extra tråkigt. Färgen rinner ner på en, och i och med att stugan är så liten får man stå böjd i en jobbig vinkel. Men jag tror det blir bra till slut. I vissa ljus ser det mer blått ut än grått, men blått är ju en fin färg. Nu ska jag "bara" lasera allt grått en gång till, och sedan lasera vissa detaljer vita, två gånger. När det är klart är det bara taket och ventilerna kvar. Tror jag. Och insidan förstås. Suck.


Dagens citat:
Jag ska måla hela världen lilla mamma
full av solsken varje dag
att det regnar och är grått det gör detsamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha
Anita Hegerland (?)

1 kommentar:

  1. Fint! Måste hälsa på hos Elvira ( i lekstugan) =)Får bli efter väst kusten, innan däldenäs!Hihi
    Sv: Ja men kom ni, våran super size husvagn får ju in 4 till, några mer ni vill ha med? =)

    SvaraRadera