2016-05-11

Böcker i april

?/3 En sång från havet av Katherine Webb
3/4 Dödlig besatthet av Nora Roberts
?/4 To my Love av Karin Aspenström
?/4 Mitt liv som gift av Anna Mannheimer
?/4 Löftet av Audrey Magee
?/4 Skulptrisen av Minette Walters
?/4 Iskällaren av Minette Walters
15/4 Blomsterkronan av Minette Walters
17/4 Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella
19/4 Dubbelbokat av Sophie Kinsella
21/4 Luftslott av Sheila O´Flanagan
23/4 Den jag ville ha av Sheila O´Flanagan
25/4 Allt för Dig av Sheila O´Flanagan
27/4 Inte han! av Sheila O´Flanagan
29/4 Bröllopsnatten av Sophie Kinsella

15 böcker i april, ca. Jag har nämligen inte koll riktigt på vilka chicklit-pockets jag läste när, så jag placerade ut dem varannan dag i slutet av april och början av maj. Helt fel är det inte i alla fall, och jag har läst alla böckerna nån gång nu.

En sång från havet var bra, en dåtidhistoria, en nutidshistoria och en oväntad vändning på slutet. Jag ska hålla utkik efter fler böcker av Katherine Webb.
Löftet var en lite annorlunda bok om en tysk man och en tysk kvinna som gifter sig utan att känna varandra av olika skäl mitt under andra världskriget. Intressant, hemsk och lite sorglig.
Anna Mannheimer är en härlig person och hennes bok var kul att läsa!

Flera övriga böcker var sånt jag läst förut och det mesta har jag också läst om förut - bra underhållningsläsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar