2016-05-05

#TBT Vårt bröllop - 040424

För ett tag sedan firade Håkan och jag 12-årig bröllopsdag. Jag blev sugen på att göra ett blogginlägg om vårt bröllop, så här kommer ett throwback thursday - inlägg om det!
På förmiddagen var en kompis som är frisör här och fixade mitt och min systerdotter Lovisas hår. (Tack Mari!) Vi åt köttfärssås till lunch, jag med slöja i håret! Sedan var det dags att klä oss fina och åka till fotografen. Varken Håkan eller jag är väl överförtjusta i att bli fotograferade, men det är ju roligt att ha kort!

 
Eventuellt såg vi lite yngre ut då än nu!

 
Våra fina brudnäbbar Lovisa och Kalle!
 
 
Vi vigdes i Svenska kyrkan i vårt samhälle trots att ingen av oss är medlem där (jag är medlem i en frikyrka och Håkan är inte kyrkligt engagerad). Vi valde det eftersom det är en så vacker kyrka! Som ingångsmarsch hade vi Bröllopsmarsch ur En midsommarnattsdröm (Mendelssohn). Den är ju klassisk, jag har alltid tyckt att den är vacker och så gillar både Håkan och jag Shakespeares pjäs.
 

Tager du... Ja, vi sa ja båda två! Det var "min" pastor Holger som vigde oss (Tack Holger!).


Bitte sjöng Ferlins I folkviseton och Lundells Kärleken förde oss samman (Tack Bitte!) De unisona sånger vi sjöng var Jag vill ge Dig o Herre min lovsång och Den blomstertid nu kommer. Egentligen hade jag velat ha En vänlig grönskas rika dräkt, men eftersom det oftast inte har hunnit bli så grönt i slutet av april så tyckte jag inte att den passade. Fånigt, jag önskar att vi hade tagit den för den älskar jag.


Vi var nog rätt lättade båda två när det var över, ingen av oss älskar att stå i centrum på det här sättet. Som utgångsmarsch hade vi Bachs Jesus bleibet meine freude, det var mitt val, jag tycker den är så fin.


Finaste brudnäbbarna!


På kyrktrappan!


På väg till festen!



Vi bjöd in den närmsta släkten och ett par vänner.


Och vi åt en mycket god medelhavsbuffé!


Pappa och mamma höll tal, liksom mina syskon Maria och Stefan.


Fotografering i solskenet.


Vi skär bröllopstårtan, en hjortrontårta som var mycket god, vill jag minnas!

 
En fin dag, ett fint minne med många fina människor, men framför allt med min älskade Håkan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar