2016-05-11

Trädgård och skog

Vad fort det går nu! Igår satt vi och tittade på boken på bilden nedan, då fanns det några få grön löv längs ner på trädet. Nu är det fullt med gröna löv både uppe och nere, fast i mitten sitter de gamla bruna löven kvar.


Vår stora bok hade en del gamla löv kvar igår, idag är de borta och trädet börjar grönska.


Jag har tagit bort sten där vi ska ställa poolen. Hur kan det komma sig att jag hittar stora stenar här, när jag grävde och tog bort sten här förra året? Växer stenarna?


Äppelblom!


Jag sprang lite intervaller idag, första joggingturen på länge. Jag ska springa Vårruset om en vecka, jag är långt ifrån lika vältränad som förra året... Men det var vackert i skogen!


All konst är en efterapning av naturen.
Lucius Annaeus Seneca (4 f.Kr - 65 e.Kr)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar