2016-05-10

Blommor och barn

Igår var Oskar på orienteringen för första gången i år. Det har varit två veckor tidigare, men då hade han KomTek. Igår skulle de hitta tre kort som blev 21 tillsammans och hitta definitionspunkter eller vad det nu hette, alltså platser som kan finnas utmärkta på en karta. Lite lek mellan varven hanns också med.


Elvira har skaffat sig en hårklämma med löshår. Håkan gillar det inte alls, jag tycker det är lite läckert, men inget jag vill att hon har till skolan.


När jag kom hem efter att ha handlat igår så kände jag en underbar doft när jag klev ur bilen. Häggen blommar och doftar så underbart!



Idag har Håkan och Oskar äntligen sått i Oskars pallkragar. Morötter och ärtor sådde Oskar, Håkan sådde dill och persilja. Mamma, Elvira och jag tittade på.


Snart blommar äppelträdet och i bakgrunden syns päronträdet som står i full blom!

 
Våren är så vacker!
 
Jag såg att häggen blommade, det kom en doft av den. 
Då gick jag till min älskade och sade: Se och känn! 
Hon stod vid makaronerna, hon sydde på en klut. 
Och när hon lyfte blicken hade häggen blommat ut. 
Alf Henrikson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar