2014-07-13

Pool, skor och grill

När vi kom hem från semestern upptäckte jag att poolens vatten var grönt och grumligt. Jag hade i det snabbklor vi hade hemma, körde pumpen och rensade så gott jag kunde och det hjälpte lite. Men jag var tvungen att ha mer klor och pH-höjande medel, så det fick bli en liten shoppingrunda igår förmiddag.
Delar av eftermiddagen tillbringade jag i skuggan med en bra bok och lite frukt. Barnen badade en massa. Ida och Tim kom hit en sväng på förmiddagen, Tim åkte på kalas sen men Ida har varit kvar över natten. 


Jag fick också med mig ett par nya walking-skor hem. Dessa testade jag i går em/kväll. Utsikten var inte lika vacker som under tidigare promenader i veckan, men den dög! 


Mina nya skor!


På kvällen grillade vi, bland annat egenodlad gul squash och koreanska revbensspjäll. 


Oskar vaktade grillen med vattenpistolen och sprutade om det blev lågor. Det brann lite för lite tyckte han. 


God mat!


Vi avslutade kvällen med Maria Lang - Inte fler mord. Det är roligt att se de välbekanta Nora-miljöerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar