2014-07-27

Flytt och väder

Oj, nu har jag bloggat dåligt ett par dar. Bäst att blogga ikapp. I fredags var vi helt slut efter vår Stockholmsvistelse och tågförseningen. Vi gjorde nästan ingenting. Varmt var det också, jag tillbringade dagen i skuggan. Barnen badade och tittade på TV.


På eftermiddagen följde jag med mamma när hon körde lite grejer till pappas nya lägenhet. Det är dags för honom att flytta till ett äldreboende. Det känns lite konstigt och jobbigt för oss allihop, men vi tror att det här blir så bra det kan bli. Det är en fin lägenhet med sovrum, vardagsrum och kokvrå. 



Hemma väntade en riddarninja!


Och en munkpolis. 


På lördag förmiddag körde syrran och jag ett lass med saker till pappas lägenhet och så satte vi upp gardiner mm. På eftermiddagen åkte vi till "Paradiset på jorden" och badade. 


Barnen var glada att kusin Lovisa var med!



Idag på förmiddagen åkte syrran och jag och handlade en TV-bänk, en TV och lite annat smått och gott åt pappa. På eftermiddagen flyttade vi lite mer grejer. 


Imorgon flyttar han in. 


Vi åkte hem och tog ett dopp i poolen. 


Därefter blev det eftermiddagsfika hos mamma och pappa. Lovisa hade bakat en härlig krusbärspaj med nötter som vi glatt mumsade i oss. 


En sengångare?


Efter många dagar stark hetta var det mycket, mycket skönt när åskan började mullra och ett svalkande åskregn gjorde luften skön att andas. Jag satt på altanen och njöt en lång stund. 


Nu tittar vi på Divergent!

1 kommentar: