2014-07-21

Det ska va gött å leva

Och det är det! Jag har tänkt i typ en och en halv månad nu att jag ska köpa billiga jordgubbar och frysa in. Men jag har missat de tillfällen som erbjudits och nu känns det som om säsongen går mot sitt slut. Så för att ha några liter i frysen i alla fall köpte jag några dyra litrar. Dessa rensade jag i skuggan medan jag lyssnade på ett sommarprat. Jag tror jag måste skriva ett separat blogginlägg om sommarprat förresten, påminn mig om det!


På eftermiddagen blev det Johanna-fika. 


Dagen till ära hade jag bakat Key Lime-paj. Elvira, mamma och jag gillade den, Oskar gillade bara botten och hans kompis Marcus gillade den inte alls. Tur det finns Ballerina-kex!


Bokläsning i skuggan, bad i poolen för barnen - ännu en härligt slö dag!


Och som avslutning ett kvällsdopp! Oskar simmade ryggsim säkert 25 meter. De är som fiskar i vattnet, mina gullungar!


Avslutning förresten - efter badet har vi grillat och nu sitter vi på altanen och slappar. Det är gött å leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar