2014-07-12

I mina egna fotspår

För 19 år sedan var jag också i Funäsdalen på semester. En del av det vi gjort nu gjorde vi då också. Till exempel besteg vi Mittåkläppen, Maria, Kenneth, Johan, Martina, Lovisa (nyfödd, i bärsele) och jag.
Då:

Nu:

Syrran med familj hade som tradition att fotografera sig vid den krokiga björken. Här ser ni mig, 20 år gammal. 

Då:

Vi hittade inte samma träd, det blev ett annat med krokig gren. 

Nu:

På toppen. 

Då:

Nu:

Vi gjorde också ett besök i Röros. Här står Martina på slagghögen ovanför Pippis gata. 

Då:

Nu:

Vi fikade vi Anderssjöåfallet. 

Då:

Nu:

Barnen tittade på vattnet. Då fanns det inga trappor tror jag. 

Då:

Nu:

Då som nu var det en trevlig semester! Vi hade dock bättre väder i år!

1 kommentar:

  1. Det är så häftigt att uppleva delar från barndomen tillsammans med sina barn.
    Något alldeles speciellt och värt att dokumenteras :-)

    Svar: Här är det hav som gäller. Har med uppväxten att göra. Synd bara att det inte finns något hav i Värmland… :-D

    Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera