2014-07-15

Nu är ni väl oerhört nyfikna?

...på vilket land maten kom från igår? Läs vidare så avslöjas den stora hemligheten! Till lunch blev det i alla fall kantarellomelett, Håkan var ute och plockade årets första kantareller för några dagar sedan. Vardagslyx!


Vi köpte med oss andrasorteringsämnen till dalahästar från Nusnäs. Dessa har vi nu täljt och slipat lite på. 


Vi åkte till barnens farmor och fikade. Jag försöker hålla igen på sötsakerna, men hade bestämt mig för att ta en sak till fikat mot att jag både cyklade och promenerade en sväng igår. Tur var väl det, för hon bjöd på krämbullar som jag är så väldigt svag för!
På hemvägen badade barnen. Det blåste jättemycket, men i vattnet var det rätt skönt. Jag frös på land. 


Dalahästarna målades i en grundfärg. Sen ska de dekoreras också. 


Oskar odlade på dagis och fick med sig hem, så här ser det ut nu!


Och nu kommer det stora avslöjandet:
Spanien och Tapas!!!


Nu behöver jag fler tips på maträtter och länder. Vi tror att vi ska försöka hålla oss i Europa och vi har redan klarat av Italien, Danmark, Sverige och Spanien. Kom med förslag! (Så att jag slipper Håkans förslag, bratwurst med surkål...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar