2014-02-01

Vasalopp och "mellomys"

Idag var det dags för Barnens Vasalopp. Elvira har haft feber ett par dagar, men inte så mycket igår och hon ville prompt åka, så så blev det. Barnen kunde välja mellan att åka 200 m, 1,2 km eller 2,5 m. Oskar, med Håkan gåendes bredvid, åkte 1,2 km. Elvira åkte 2, 5 km med mig på skidor i hasorna. Här passerar hon Evertsberg!
Blåbärssoppa i Oxberg (vändpunkten)
Mer blåbärssoppa och medalj i mål!
En till medaljör!
Sen har vi slöat här hemma. Mathilda kom hem och slöade hon också. Lagom till melodifestivalen åkte jag till stationen där jag skulle skjutsa hem Lovisa.
Tåget var naturligtvis försenat. Jag fördrev tiden med melodifestivalen i mobilen. Tänk om man hade anat det när man var liten, att man skulle kunna titta på tv i en telefon!
När jag kom hem blev det "mellomys" (vilket fult ord!) med chokladpudding!
Och popcorn!
Melodifestivalen var väl sådär. Stefan Holm twittrade: "Så här dags i melodifestivalen får man känslan av att ingen kommer gå vidare..." Ja, ungefär så!
 
Nu har vi sett Sherlock - härligt med en ny säsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar