2014-02-08

OS i Sotji

Igår tittade vi (mest jag) naturligtvis på OS-invigningen. Jag kan för lite om rysk kultur och ryska idrottare för att riktigt kunna tycka om uppvisningen, men ett stort skådespel var det. (Det slår dock absolut inte OS-invigningen 2012 i London -den gillade jag!) Att se den svenska truppen tåga in och att se elden tändas är högtidliga ögonblick!

Såg ni vad många länders idrottare som hade mobilfodral i landets färger? Det var inget de behövde fundera på för 12 år sedan!

Idag har jag tittat lite på herrarna som åker snowboard och hoppar (ja, jag vet att även den sporten har ett namn) och så naturligtvis på damernas skiathlon när Charlotte Kalla tog Sveriges första OS-medalj i detta OS. Spännande! Grattis till silvret, Charlotte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar