2014-01-05

Väv och julgransplundring!

Igår arbetade jag med Elviras rum hela dagen - ja, från det att jag vaknade, vilket inte var jättetidigt! Ida och Tim kom hit och lekte med Elvira och Oskar och Håkan slängde ut julen. Jag pausade i arbetet och dansade kring granen med barnen innan vi slängde ut den. Granen alltså!
Suddig bild (vill ha en kamera!), därtill beskuren så att bara mina barn ska synas. Och den klippta granen...

Pepparkaksriddarborgen såg också sin sista stund. Det blev inte mycket kvar av den !


Det tog en dag, men nu har jag slipat allt spackel samt satt glasfiberväv överallt där det ska vara det (en vägg ska bli fondvägg). Nu väntar jag på att det ska ha gått ett dygn sedan jag började, så att jag kan måla!


Julen är bortstädad, men den här ljusbrickan får vara kvar. De röda kulorna är bytta mot blåa och gröna!

 
Idag ställde jag klockan på åtta och väckte sedan barnen. Vi har som vanligt vänt lite för mycket på dygnet när det är lov....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar