2014-01-18

Middag med mord!

När min syster fyllde år fick hon en middag på Lerbäcks teater i present av mig och mina systerdöttrar. Det kändes så långt borta då, men tiden har gått fort och idag var det dags!


Jag var bara tvungen att ta en bild på oss! Älskar det här gänget! Tack för trevligt sällskap!


Vi åt god mat! Kall rödbetssoppa med bacon som aptitretare. Gösquenell  med syrad fänkål, baconkrisp samt citronvinegrette till förrätt. Honungsglacerad rapsgris med rödvinssky samt säsongens grönsaker & rostad potatis till varmrätt. Fransk maräng, luftad grädde, choklad samt höstens bär till efterrätt. Sååå gott!

 
Mellan rätterna serverades vi en mordgåta. Välspelat, som det brukar vara i Lerbäck, spännande och roligt! De ska ju spela några föreställningar till, så jag säger inget om handlingen.
 
Jag har sett fram emot detta i två månader och nu är det redan över. Snyft! Måste gå nästa år också!

1 kommentar:

  1. Min man fick en sådan present för oss båda när han fyllde 40 (fast här i Blekinge) det var verkligen trevligt med kombinationen. En perfekt present och upplevelse!

    SvaraRadera