2014-01-01

Renovering av Elviras rum

Jag har lovat Elvira under hösten att hennes rum var nästa på tur att renoveras och att vi skulle göra det på jullovet. Hon har fått en del saker till rummet i födelsedagspresent och julklapp. Så nu var det bara att sätta igång. Jag kunde inte börja före nyår eftersom vi trodde att vi skulle få flera extra nattgäster, då behövs varenda rum. Nu blev det bara två nattgäster, så det hade kanske gått att pussla ihop, men eftersom vi inte visste så fick startskottet gå idag. Först röjde vi ur alla Elviras saker ur rummet. Det tog tid... Så här såg det ut när jag hade plockat undan sängkläderna och en del julsaker:


Sen rev vi tapeter. Jag hade två mycket duktiga medarbetare. För övrigt är det inte varje dag jag skrapar tapeter med nagellack på mina naglar! Att riva tapeter är tråkigt, tålmodsprövande och det är svårt att veta om man har varit tillräckligt noggrann. När inte barnen hjälpte mig och höll mig sällskap lyssnade jag på Tomas Sjödins vinterprat om vila. En klok man som kan framföra saker på ett klokt och tänkvärt sätt.


På en vägg lyckades jag skrapa fram en gammal tapet med ett engelskt jaktmotiv. Den kanske vi skulle ha kvar?!

 
Imorgon är det spackeldags. Om det inte visar sig att jag slarvat för mycket och måste riva mer tapet... Det vill jag inte. Jag har ont i fingrarna.
Nu vilar jag!

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är, det blir säkert fint när det är klart!

    SvaraRadera