2014-01-06

Fondvägg!

Idag blev det först en sväng till Bauhaus för köpa lister. Vilken dålig service och vilken okunnig personal det är där jämfört med vår lokala bygghandel. Men jag ville ha grejerna idag...
Sedan tapetserade jag och Elvira. Hon fick hålla i rullen så den inte skulle rulla ihop sig medan jag la våderna kant i kant. Jag har aldrig tapetserat liggande våder tidigare, så det var lite nervöst, men det gick bra, det ser riktigt bra ut tycker jag.


Med mamma som assistent fick jag också dit taklister, några böjbara plast/gummilister - jättesmidigt i ett böjt tak

 
Visst blev det fint? Imorgon efter jobbet ska jag försöka få dit golvlisterna, om jag orkar. Det är någon som väntar otåligt på att få flytta in i sitt rum!

4 kommentarer:

  1. sv: Ja, jag hade kunnat ta lån men har valt att läsa utan, däremot får jag bidragsdelen. Eftersom jag läser halvfart blir det halvt bidrag men som du skriver baseras ju rättigheten på vilken inkomst man har men jag klarar gränsen, jobbade 60% innan blir nog 55% den här terminen. Jag är ju förskollärare men utbildningen är gemensam för alla lärarkategorier, många av mina studiekamrater som är grundskollärare eller gymnasielärare får sin utbildning betald av arbetsgivaren. De får alltså vara lediga med lön när de är på högskolan, gör vfu eller läser samt får litteraturen betald. Jag betalar allt själv.
    sv2: Scrapsidorna med foton förvarar jag i plastfickor i album. Vill man scrappa i vanlig A4 storlek finns det en plastficka från Esselte 56093 (tror jag den heter) som är fin dvs klar och kraftig. Till sidor i de amerikanska måtten 12x12 är vanligast men jag har även börjat göra i 6x6 (ca 15cm) köper jag album och plastfickor i scrapbutiker.

    SvaraRadera
  2. Förra terminen jobbade jag 50%, de två första åren 60% men den här terminen blir det nog 55% jag fick alltså studiebidrag även när jag jobbade 60%.

    SvaraRadera
  3. Vi har läst mycket gemensamt med speciallärarprogrammet, hela första året är samma, andra året går man var för sig, tredje året är halva höstterminen gemensam, sedan uppsats. Till de som brukar fråga mig hur det är säger jag att det är otroligt intressant och givande men tufft. Det är även tufft just att både jobba och plugga samtidigt och dessutom ha barn med läxor och aktiviteter. Men som sagt, väldigt intressant. Har haft många intressanta diskussioner och föreläsningar på högskolan. Jag läser i Kristianstad och där är folk från hela södra Sverige, ända upp till Stockholm. Nu minns jag inte exakt var du bor... i Växjö ges utbildningen på 2 år så då läser man lite snabbare tempo.

    SvaraRadera