2014-01-05

Årets som gått - ännu en tillbakablick!

Jag lånar den här idén av Erica/Tomtens dotter och gör därmed ytterligare en, fast annorlunda summering av 2013. För jag älskar den här typen av listor!

1. Den bästa resan
I maj åkte Håkan, barnen och jag till Köpenhamn. Det var en underbar resa, jag tror det var den bästa semestern vi haft tillsammans! Vi gick på Tivoli, åkte båt och såg Köpenhamn från vattnet, såg vaktavlösningen vid slottet, geocachade bl a i en härlig labyrint, besökte zoo, åkte flygplan, bodde på hotell men framför allt hade vi väldigt roligt tillsammans!



2. En vinterdag jag minns extra starkt
I februari var vi i Sälen och åkte slalom. Jag har många fina minnen från de dagarna, men ett tillfälle jag minns särskilt är en eftermiddag när jag och Elvira åkte i de röda backarna i Östra Tandådalen, bara hon och jag i härligt solsken. Det är roligt att kunna göra saker med sina barn som båda tycker är kul!

 
3. En person jag spenderade mycket tid med
De jag spenderat mest tid med är väl min man och mina barn. Syrran och Mathilda har jag väl också spenderat en del tid med! Det får bli en bild på Håkan i köket, där spenderar han mycket tid. Det är dock inte han som bakar, plåtarna på bilden är fulla med lussekatter som resten av familjen hjälpts åt med.
 

 

4. Ett extra fint matminne
Lax som Håkan rökt själv har vi ätit flera gånger i år, det är sååå gott!


5. En vårdag jag minns extra starkt
En härlig vårdag i paradiset på jorden ihop med världens bästa familj och släkt! Vi eldade rishögar, grillade korv med mera!
 

6. En stund för mig själv... 
Det händer att jag har en stund för mig själv. På kvällen framför TV:n när barnen och maken somnat, i badet och nån enstaka gång får jag sitta i lugn och ro med en bra bok (annars läser jag utan lugn och ro). Och när jag renoverar! Nog för att barnen gärna vill vara med, men det kan de inte alltid och då kan jag få jobba och tänka i lugn och ro länge!
 

 

7. En outfit jag kände mig snygg i
Det här var den svåraste rubriken. Jag har nästan inga kort på mig själv och att hitta ett kort där jag har på mig något som jag känner mig snygg i... Men jag har ett kort som jag tog i ett provrum för att kunna få smakråd via sms, den här klänningen hade jag sedan på Nyårsafton.



8. Så här såg min vardag allt som oftast ut
Kväll i soffan framför olika skärmar...


9. En sommardag jag minns extra starkt

Det blev ett kort besök på Nyhem i år, men vi hann med mycket på mindre än ett dygn. Det här kortet är från midsommaraftonens morgon, då Oskar tog ett morgondopp. Dagen har precis börjat, sommaren har precis börjat, hela sommarlovet ligger framför oss, solen skiner. Så många löften i luften!  

10. En minnesvärd fest
I början av december fyllde syrran 50 år! Det firade hon med öppet hus med god mat och en massa sött och gott!


11. En viktig händelse
Mathilda tog examen i somras, hon blev färdig förskollärare. Vi var i Norrköping och firade henne!


12. Så här såg mitt hem ut
Sommar hos oss! Altanen har fått nytt tak och är nymålad


13. En höstdag jag minns extra starkt
I början av september åkte vi till Sälen. Vi vandrade, geocachade och umgicks med syrran och Kenneth. Ett riktigt geocaching-äventyr blev det, vi hamnade i en gammal bunker från andra världskriget.
 

 

14. Ett ställe jag spenderade mycket tid på under året
Vårt sovrum (som jag renoverade under höstlovet!)


15. Ett foto som sammanfattar det här året
Tillsammans! Ett år fyllt med massor med roliga tillfällen tillsammans med människor jag tycker mycket om. Min familj, naturligtvis, men även andra, släkt och vänner!  Här äter vi frukost hos Martina och Johan i Huskvarna innan vi fortsätter mot High Chaparall.

 

2 kommentarer:

  1. Oh, vad många finas stunder vi har tillsamman!! Världens bästa släkt :)/Syster Yster

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt år ni verkar ha haft :-)
    Och jag håller fullständigt med dig om att outfitbilden var svårast haha! Varken du eller jag är ju några modebloggare direkt :-D

    Önskar dig och din familj en riktigt god fortsättning på 2014

    SvaraRadera