2013-06-27

Pizzabullar med fetaost


Oj! För andra gången den här veckan lyckades jag göra något som barnen gillar! Mathilda och jag också, för den delen. Pizzabullar med fetaost åts med glädje av både stora och små.


Väldigt svårt var det. Jag köpte ett pizzakit, rullade ut degen, bredde på tomatsåsen, hade på skinka, fetaost och riven ost, rullade ihop till en rulle, skar i bitar och la i bullformar. 200 grader i 20 minuter. Enkelt och gott!
Enda bekymret var att de inte släppte från formen riktigt. Jag undrar om det går bättre med aluminiumformar eller om det var fel på mina bullformar.

1 kommentar:

  1. Jag hade också en tanke att baka pizzabullar och köpte hem gäst för några veckor sedan (men den är nog för gammal nu) låter ju smidigt med färdig deg, det har jag aldrig testat. Vet att jag också haft problem med att de fastnar, att testa aluminiumformar låter inte så dumt.

    SvaraRadera