2013-06-20

Läger!

Igår var Elvira på läger med fritids. De åkte vid lunch. På kvällen var föräldrarna välkomna att komma ut och hälsa på, så Oskar och jag åkte dit en sväng. Elvira hade fullt upp med sina kompisar och hade inte tid med mig, mer än när hon slängde i sig lite mat. Oskar hängde på Elvira och hennes kompisar. Han klättrade högt upp i ett träd också. Badade gjorde de, Oskar hade inga badbyxor med utan fick bada i kalsonger. Först ville han inte det, men när han såg att kompisen Lovis badade i trosor så gick det bra.
Flera av mina elever var där så jag fick kramar och en av dem uttryckte en önskan om att få ha mig som lärare i många år till =)
Vid halv åtta sa Oskar och jag hej då till en upptagen Elvira och åkte hem. Halv tio ringde en av fritidsfröknarna och sa att Elvira ville hem. Hon var täppt i näsan, varm och det var någon som snarkade, så det var bara att åka och hämta henne. När jag kom dit stod hon och såg lite ledsen ut. Bredvid henne stod en kompis och såg lika ledsen ut, hon fick lifta med oss hem till mormor. De var inte de första som åkte hem... Men fram till dess hade de haft kul i alla fall!
 
Nu packar vi för en snabbvisit på Nyhem!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar