2013-06-29

Födelsedagspresent!


När jag fyllde år fick jag en utflykt i present av min man. Den gick av stapeln idag. Vi åkte till Smultronstället i Söderköping. Där kan man äta stooora glassar! Jag köpte en med salt lakritsglass och Håkan hittade till sin stora lycka en smurfglass. Tyvärr lyckades vi få det enda bordet på hela caféet som inte hade tak över sig. När jag hade ett par skedar kvar av glassen öppnade sig himlen. Jag slängde i mig glassen och sen sökte vi skydd under ett träd. På väg till bilen fick vi stanna under träd ett par gånger till. Söderköping verkar vara en fin stad, men inte i åskregn.
Sen åkte vi mot gamla Linköping, där det var Persmässemarknad. Vi tittade på fina hus, polismuseumet och skolmuseumet och jag köpte ett förkläde och en slev (som jag önskade mig i födelsedagspresent). Vi har åkt längs många vackra småvägar och hittat ett par cacher. På vägen hem stannade vi och köpte med oss ingredienser till smörrebröd, som vi nu har ätit upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar