2012-06-30

Lite text

Det känns som om det är dags att jag skriver lite av allt det jag inte har orkat skriva de senaste dagarna eftersom jag har varit alltför upptagen med att blogga med bilder från iphonen. Det är så väldigt smidigt att lägga ihop några bilder i en ram och skriva en kort text till, mycket smidigare än att leta reda på kabeln och föra över bilder till datorn och sen skriva ett inlägg. Nackdelen är att jag inte orkar skriva så mycket... Och att jag bara kan skicka ett kort per inlägg, mig veterligt.

Hur hade vi det då på vår lilla utflyckt på tu man hand? Ja, ni har ju sett en del och läst en del och säkert förstått att vi hade det bra.

Det bästa:
* Sällskapet
* Att i lugn och ro sitta i solen och titta på den vackra skärgården
* Maten - vi hade beställt både middags-, frukost- och lunchbuffé och det var väldigt gott

Det sämsta:
* Bussen hade ingen AC, vilket gjorde att jag på vägen upp nästan fick panik av att det var svårt att andas. På vägen hem satt vi närmre takluckan och en fläkt, som gjorde att det då och då kom en liten fläkt av frisk luft
* Alla rökare som står och röker i dörröppningar etc (till bussen bland annat) och inte fattar att de sprider sin äckliga stank till alla andra. Hur svårt kan det vara att gå undan en bit???
* Dansbandsmusik på alla scener på fartyget, det gick inte att undkomma. Bläää!!!

Vi blev hämtade i Hallsberg av Mathilda, som var barnvakt när vi var borta. Barnen var vakna när vi kom hem och man kunde tro att vi hade varit borta en vecka, så glada som de blev när vi kom. Eller så väntade de på godiset vi hade köpt åt dem? Skönt att vara hemma hos dem, i alla fall!

Igår tog vi det lugnt. Barnen lekte och badade i poolen. Håkan handlade. Jag gjorde saft och bokade en stuga i Sälen på sportlovet. Långt fram i tiden, kan tyckas!

Idag blir det nog en sväng på RastPunktskalaset, titta lite på gamla bilar osv. Hoppas att vädret blir bra!

Det känns som om jag fortfarande inte har skrivit allt jag gått och tänkt på att jag ska skriva, men jag kommer inte på något mer just nu. Det kanske inte var så viktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar