2012-06-24

En söndag i juni

Jag pajade ju min mobil på väg hem från Nyhem, som jag skrev tidigare. Idag har jag köpt en ny. Jag föll för grupptrycket och köpte en Iphone 4s. Hittills verkar den mycket bra. Det gick att avsluta mitt gamla abonnemang och starta ett nytt, så idag gillar jag Telia riktigt mycket!

När jag kom hem från min lilla utflykt åkte vi till Askersund. Vi tittade på bin i bikupa.


Elvira är så fin i sin nya klänning, riktigt somrig! Hon passar i starka färger.


Oskar testade bergsklättring! Det ser värre ut än vad det var.


Sedan fikade vi hos barnens farmor. Trevligt med en liten pratstund, och gott fika som alltid! På vägen hem åkte vi på vackra sommarvägar i Håkans barndomstrakter.


Och här är dungen, där göken gol,
små töser sprungo här
med bara fötter och trasig kjol
att plocka dungens bär,
och här var det skugga och här var sol
och här var det gott om nattviol,
den dungen är mig kär,
min barndom susar där.

Gustaf Fröding

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar