2012-06-01

1 juni

Var glad min själ åt vad du har
nu har du 100 sommardar
och detta är den första!
När solens lopp sin ände tar
så har du 99 kvar
och någon blir den största...

Giv noga akt på var du står
i morgon är med ens igår
det går så fort att vandra
Lägg märke till att vad du får
är 100 sommardar per år
I morgon är den andra...

Idag fyller jag 37 år! Dagen började sådär. Jag drömde en mardröm om att Harry Potter fanns som tecknad film, med en skrikig, jobbig, klämkäck unge i stil med Vampyrskolan eller Jimmy Neutron. När Håkan gick upp, tidigt eftersom han skulle öppna på fritids, vaknade jag och kunde inte somna om. Inte en idealisk början på dagen, speciellt inte om man tittat på film lite för länge kvällen innan.
När jag så småningom klev upp möttes jag av den här trevliga synen på köksbordet!


Barnen vaknade och vi öppnade mina paket. Dagen fortsatte på ett trevligt sätt, bortsett från det kalla och regniga vädret. Kollegor och elever gratulerade mig.
Eftermiddagen har jag ägnat åt att göra smörgåstårta och marängtårta med vinbär.




Nu är de snart slut, mina föräldrar och syskon och en av mina svågrar var här och firade mig. Jag gillar verkligen att vi bor så nära varandra och att vi kan träffas så ofta!

Nu ser vi på Om en pojke och äter smörgåstårta. En bra avslutning på en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar