2012-06-17

Lite surt!

Vi trotsade det sura vädret i förmiddags och gav oss ut på cachingtur. Här är vi på gamla vägen mellan Askersund och Hammar. Den är inte tänkt för biltrafik nu längre.


Här tog man sig över vattnet före Stora Hammarsundsbrons tid. Jag kommer väl ihåg det. Undrar när den nya bron byggdes? Vi läste om de broar som funnits här förut och om färjekatastrofen som inträffade 1828, med 25 döda.
7 cacher hittade vi innan barnen blev sura på oss.


På eftermiddagen kom Mathilda hit med Rune, hon är nämligen hundvakt i helgen. Mina hundtokiga barn blev så glada. De har helt klart valt fel föräldrar.
Sen kom Ida hit och lekte med Elvira ett tag, de försvann upp på Elviras rum som vanligt och verkade ha kul.
När Ida hade åkt hem badade barnen och jag passade på att hämta härligt sura rabarber hos min brorson Daniel. Saft och paj och kanske chutney ska det bli av dem.


Det suraste är dock att jag körde lite för fort på vägen dit, vilket innebär att jag nu är 1500 kr fattigare. Vet inte riktigt vad det skulle vara bra för. Men, men, jag kan inte göra så mycket åt det nu. Det är bara att bita i det sura äpplet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar