2012-06-08

Igår, igår och idag

Igår träffade jag klassen som jag ska ha i höst, en 1-3:a. Jag var lite nervös innan, det är ju så viktigt att det första mötet blir bra, att alla får ett positivt intryck av varandra. Det gick bra, tyckte jag, och jag tror att det kommer bli roligt att arbeta ihop med dessa elever nästa läsår.

I går eftermiddag kom min kompis Camilla på besök. Vi lärde känna varandra första dagen på vår lärarutbildning och har hållit kontakten sedan dess. Vi träffas inte ofta, men vi har väldigt trevligt när vi väl träffas! Eftersom vi fyller år dagarna efter varandra så träffas vi ofta nära våra födelsedagar. Igår fikade vi rester efter Oskars kalas. Det visade sig att citronmarängpaj är Camillas favorit, det var ju lyckat!

Idag är vi lediga igen, eftersom Kalle tar studenten. Vi firar honom hemma hos hans mamma, så i år är det inte lika mycket jobb och förberedelser för vår del. Vi ska bara se till att vi får med oss ungar, skylt, blommor, kort och svärmor till Kumla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar