2012-06-23

Midsommarafton!

Igår var det midsommar. Nu är dagarna som ljusast, det är grönt, det är sommar. Jag älskar sommaren! Jag älskar att gå barfota, att sitta i skuggan och ändå inte frysa, jag älskar pionerna som är på väg att slå ut och jag älskar lediga lata dagar med mycket bokläsning!

Igår förmiddag handlade vi, jag rensade jordgubbar och gjorde två blomkransar. Blommorna plockade vi hos våra underbart snälla grannar. De var inte på barnens huvuden någon lång stund, men de var fina så länge det varade!


Vi fick trevligt sällskap till lunch. Mathilda jobbade kväll, så hon var hemma. Mamma, pappa, Ingalill, Jossan och Filip kom och åt sill (fyra sorter), potatis, korv, gräddfil, gräslök etc.


Till efterrätt blev det jordgubbar, naturligtvis!


Vi hade vissa funderingar kring vad vi skulle göra på eftermiddagen. Dansa kring en midsommarstång? Cacha? Fika någonstans? När det kom till kritan orkade vi inte göra något, jo, Håkan åkte och badade men barnen ville inte följa med. De var trötta efter Nyhem.

På kvällen åkte vi som vanligt till Gradins. Vi åt god mat och pratade och hade trevligt!


"Barnen" roade sig med legobygge! De hoppade också studsmatta, lekte i lekstugan mm. Lovisa var lektant som vanligt.


Vi avslutade kvällen med Kenneths goda jordgubbstårta! (Kanske hade han hjälp av Lovisa?)


En underbar dag med mycket gott att äta och trevligt sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar