2010-07-28

Sälen på sommar´n

Jag älskar Sälen. Jag älskar Sälen en solig dag i påskveckan när man kan flyga nedför backarna (eller ploga, om man åker med barn) och samtidigt få lite färg i ansiktet.
Men jag älskar också Sälen på sommaren. Det är inte alltid vädret är toppen, det kan vara som när vi var där för två år sedan, när Oskar var två månader gammal. Amning under många lager kläder och filtar, pga kyla och regn. Det enda man ser av Oskar är hans mössa.


Fiske i regn och blåst.


Men fiskelycka trots det, det finns alltid ljusa stunder! Fisken räckte dock inte till lunch åt oss och Gradins, vi fick grilla korv istället.



Det kan också vara som när vi var där när Elvira var 1½ år, härliga varma sommardagar i underbar natur. Vi tittade på getter (bl a) vid en fäbod.


Mathilda och Kalle på en fjälltopp!


Elvira på väg upp för Hundfjället. Ja, Mathilda, det var längre än jag trodde. Och det var jobbigt. Men vi fick se trollen i Trollskogen!


Vi hittade vatten i en bäck, underbart när man gått långt en varm dag.


Jag längtar dit. Får väl se när jag kan lura med mig Håkan dit nästa gång. Han kommer bara ihåg de där regniga, blåsiga, kalla dagarna för två år sedan, i kombination med att han inte är så förtjust i Sälen på vintern. Alltså är han inte så förtjust i Sälen som jag är!
Dagens citat:
Det är en förmån
att få försöka på nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar