2010-07-12

Kalas och fotboll och värme

Jaha, vad har hänt i helgen då? Elvira har varit på två 6-årskalas, vilket får henne att längta efter sitt eget. Mamma och Ingalill var barnvakt åt Oskar/lånade ut bilen varsin dag, tur att de finns. Tack för hjälpen! Håkan och Mathilda jobbade. Isak och Alexsandra har varit här och lekt =). Igår såg vi på fotboll, Elvira och jag hejade på Spanien! Väldigt vad de sparkade på varandra! Trodde det var bollen de skulle träffa, dumt av mig. Jag förstår mig inte på fotboll. Håkan förklarade offside för mig ännu en gång. Dum regel, tycker jag. Vem orkar hålla reda på var de andra spelarna är? Och hur bär man sig åt att komma ihåg vad offside är från ett VM till ett annat? Varmt har det varit också, då hade det varit skönt att ha två bilar så barnen och jag kunde ha åkt och badat... Istället blev det barnpoolen och vattenspridaren, fungerade rätt bra som avsvalkning. Var hos grannen och lånade en trave böcker också, lättläst sommarläsning! Jag har försökt få Oskar att förstå att när man vaknar vid femtiden ska man försöka somna om. Idag gick det bra, han somnade om och sov till sju. Jag däremot var klarvaken... Ja, när man skriver en så här lång text bör man styckeindela den, men jag vägrar idag!

Dagens citat:
Utbildninge är ingen garanti mot dumhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar