2010-07-02

Juni månads bokläsning!

1/6 Oväntat besök på Star Street av Marian Keyes
5/6 Blodläge av Johan Theorin
6/6 Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen
7/6 Vyssan lull av Carin Gerhardsen
9/6 Den farliga leken av Mari Jungstedt
13/6 Allt för min syster av Jodi Picoult
16/6 1222 över havet av Anne Holt
16/6 Drömmen förde dig vilse av Anna Jansson
17/6 Svart sorti av Giles Blunt
18/6 En ovanligt torr sommar av Peter Robinson
24/6 Falskt paradis av Deirdre Purcell
26/6 Efter alla år av saknad av Peter Robinson
28/6 En lek med eld av Peter Robinson
29/6 En märklig affär av Peter Robinson
29/6 I ondskans spår av Peter Robinson

15 böcker denna månad. Ovanligt många bra böcker, jag kan faktiskt rekommendera allihop! Ska kortfattat skriva vad jag gillar med böckerna/författarna.
Marian Keyes är en av mina absoluta favoritförfattare, och jag är nöjd även med denna bok. Väntar dock med spänning på boken om den sista systern Walsh.
Johan Theorin är en författare som jag tycker mer och mer om. Den första boken jag läste, Nattfåk, gillade jag inte så mycket, men de andra två jag läst gillar jag bättre. Det är roligt att läsa böcker som utspelar sig på en plats där man har varit, man känner igen sig!
Carin Gerhardsen hade jag inte läst något av tidigare, men de två jag läste nu var mycket bra, spännande och medryckande. Måste låna fler böcker av henne.
Mari Jungstedts böcker är trevlig sommarläsning, tycker jag. Det här var en av de bättre som hon skrivit.
Allt för min syster - åh, vilken sorglig bok... Såg filmen några dagar efter att jag läst boken, fy vad jag grät. Har lätt för att sätta in mina egna barn i situationer som jag läser om...
Anna Holt brukar skriva spännande och bra böcker, denna gjorde mig inte besviken.
Anna Janssons böcker gillar jag, men vissa är inte lika bra som andra. Den här gillade jag dock mycket.
Svart sorti var annorlunda mot de Giles Blunt-böcker jag läst tidigare, den handlade ju i nte direkt om en polis den här gången. Spännande och rolig.
Falskt paradis var bra, men jag har lite svårt för när man inte får veta vad som händer på slutet utan måste gissa.
Som ni kanske märkt är jag inne i ett Peter Robinson-maraton just nu. Jag tycker verkligen om hans deckare. Jämn och bra kvalitet, tycker jag. Han nämner så mycket musik i sina böcker som jag blir nyfiken på, så det är tur att Spotify och Youtube finns.

Sammantaget en månad med många bra böcker, många som jag inte läst tidigare! Är helnöjd!

Dagens citat:
Entusiasm driver rädslan på flykten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar