2022-10-02

Time flies

Jag förstår inte vad som händer. Jag tar så lite kort och jag gör så lite och följaktligen bloggar jag så lite. Är nog lite bloggtrött, men jag kan ju inte sluta, då skulle ju varken jag eller andra komma ihåg vad vi har gjort. 
Så här kommer ännu ett litet sammandrag på saker jag gjort. 

Förra fredagen, efter mina pluggdagar, provsmakade vi årets Blossa. 



Och äntligen blev det höstmys med tända ljus. Ställde fram Elviras fina tavla!



På lördagen slöade jag en massa. Katterna också. 



Jag fikade hos syrran och vi gick en sväng till kyrkogården. Sen åkte vi och hämtade Elvira i Mariedamm. Syrran kom och åt kvällsmat också. 
På söndagen firade vi Ingalill som fyllde år i veckan. Inte kort här heller…

På tisdagen tittade katterna på fotboll. 



På torsdagen kom Elviras balklänning, vi beställde i god tid. Hon är nöjd!



I fredags åkte jag buss med mina elever. Det var stort, första gången för vissa!



Vi såg en föreställning med Pettson och Findus och svenska kammarorkestern! Roligt och medryckande!



På eftermiddagen handlade vi med mamma. Sen åkte jag och hämtade först Elvira, sedan Ebbe. Vi åt tacos. 

Igår förmiddag hämtade jag mamma. 



Vi fikade tillsammans hemma hos oss! Sen åkte vi en sväng och tittade på samhället. 



Jag passade på att fotografera mina fina barn i det soliga höstvädret. 



Sen bakade jag bullar!



Ebbe åkte hem. Vi åt kött och potatisgratäng. Jag stickade och tittade på Dobidoo. 

Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta tag i pluggandet, som jag borde, eller inte. 

1 kommentar: