2022-10-29

Operationsdagen

Oskar fastade i torsdags morse, eftersom han skulle opereras. Han fick nån pre-op-dryck att dricka. Jag åt frukost!



Sen rullades rumskamraterna iväg till operation, men Oskar fick vänta. 





Efter lunch var det dags. Jag fick följa med upp till operation, men sen fick jag säga hejdå. Jag tog en promenad på stan under tiden. 



Shoppade visst lite!



Ficka blev det också. Inte för att jag orkade en bråkdel, men pumpalatte lät gott!



Strax före tre ringde kirurgen och berättade att det var klart och en stund senare kom Oskar till avdelningen och en särskild, övervakad sal där han skulle ligga de första sex timmarna. De gjorde en lungröntgen på honom. 
 


Jag hade köpt med mig mat när jag gick på stan, som jag åt inne hos Oskar. Han fick i sig lite pannkakor så småningom, först blev han väldigt illamående av att försöka sitta upp. Händerna var lite bortdomnade, då det var svårt att äta. 



Strax efter nio kördes han ut till ett eget rum!



Det gör ont emellanåt, de försöker smärtlindra, men ibland gör det ont trots både epidural eller morfin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar