2018-07-11

Hindens rev

Barnen jobbade idag också, så Mathilda, Håkan och jag passade på att göra en utflykt som de inte var intresserade av, nämligen att vandra på Hinden rev nära Lidköping.
Vi tog med oss campingbordet och började med att äta fantastiskt goda rester till lunch.


Sedan vandrade vi. Det är ca fyra km enkel väg. Naturen påminner lite om Trollskogen på Öland, lummigt och vindpinat. Tidvis var det mycket små, kullriga stenar att gå på, det var jobbigt. Jag började känna av min knasiga fot ganska tidigt tyvärr, den gjorde lite för ont.


De två följande bilderna är tagna från exakt samma plats, med ett par sekunders mellanrum. Den första norrut, det syns att det blåser och går gäss på sjön.


Den andra söderut, här är det kav lugnt. Att det kan vara sådan skillnad!


En bit kvar!


En båk nästan längst ut på udden.


Nästan framme!


Revet fortsätter under vattnet.


Det var mycket vackert där!


Vi vilade lite innan vi vände tillbaka.


Det blåste lite!


Vi hittade några cacher.


Jag fick så ont i foten att jag knappt kunde gå, men jag lyckades halta in på cafét och retrobutiken för att köpa fika.


Det inmundigade vi på en rastplats nära Lidköping.


En vacker (men smärtsam) utflykt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar