2018-07-15

Födelsedagsutflykt till Gränna!

Mamma fick, som traditionen bjuder, en födelsedagsutflykt av mig och syrran när hon fyllde år. Idag var det dags! Första stoppet blev vid Alvastra klosterruin där vi fikade medhavt fika och tittade på ruinen.


I klosterkyrkan sjöng vi En vänlig grönskas rika dräkt!


Sedan åkte vi till Gränna och Polarmuséet, där vi träffade på Andrée, såg en film om hans polarexpedition och såg många föremål från den ödesdigra resan.


Båten de hade med sig i luftballongen och en mängd föremål som låg i den.


Vi tog bilen upp på Grännaberget och åt lunch.


Jag åt en räk- och laxsmörgås!


Vi tittade på utsikten, Gränna och Vättern!


Sedan åkte vi och hälsade på Martina, Arvid och Vera. Johan var inte hemma. Jag skickade en snap till Elvira, som blev mycket avis och tyckte jag skulle ta med Vera hem till henne.


Hon bjöd på morotsrulltårta. Smaskigt värre!


Så mysigt med en fikastund tillsammans!


Gulle-Arvid!


Arvid fyller på vatten i poolen.


Jag fick sms om att Timjan, som försvann i fredags, hade hittats hemma hos den granne som hen var hos i fredags. Nu är han tillbaka i buren, men hur länge?


Syrran och jag avslutade dagen på bio, med Ocean´s 8. Klart underhållande film i samma stil som de övriga Oceans-filmerna.


Det blev en intensiv och rolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar