2017-07-03

Plantor, korv, barn, bonusbarnbarn mm

I lördags handlade jag lite plantor och igår planterade vi dem. En hallonplanta, den vi köpte för ett tag sedan ser död ut.


En pion blev det också, om några år får vi väl se vilken färg den har. Jag hoppas den inte är ljusrosa som alla andra jag har...


Idag åkte Håkan och jag till Sköllersta och köpte korv. Där träffade vi Oskar, som var på väg på utflykt med Marcus och Ingmarie, de skulle också köpa korv. Roligt sammanträffande!
Vi stannade också till på Biltema och köpte en takbox!


Elvira har Ida hos sig. De skulle tälta i natt, men vid tio-tiden ikväll kom de in. För varmt, tror jag de hävdade!


Josefin och barnen kom och hängde hos oss en stund. 


Jag åkte hem till brorsan och plockade fläder. 


På kvällen kom mamma och svärmor och grillade korv. Elvira var då och red, Ida var med henne. Jossan och Roxanna åkte hem, men Penny stannade hos oss. 



Jag gjorde saft, flädersaft och jordgubb-flädersaft. 


Håkan hämtade barnen medan Penny hjälpte mig med saften. 


Hon tyckte det var jättekul att Ida kom tillbaka!


Moffa och Penny!


Nu tror jag alla i huset sover gott utom jag! God natt!

1 kommentar:

  1. Hoppas saften blir god:)
    Hoppas du hittade mönstret till sjalen; hon gör många fina sjalar Erika! Jag kan rekommendera garnet Järbo Elise (du kan skicka efter det på www.skapamer.se) som är supermjukt och perfekt för en sjal mm. Kram!

    SvaraRadera