2016-07-30

Vilofredag!

Igår blev en vilodag efter semesterns strapatser. Josefin och Penny kom hit och lämnade Mathildas bil och umgicks lite.


På eftermiddagen kom mamma och fikade en stund. Är så glad över att ha min mamma, mina syskon, min svärmor, mina bonusbarn mfl så nära! 


Oskar var på badkalas, Marcus fyller 8 år. Oskar hoppade från tian! Är himla stolt över honom, samtidigt som jag är glad att han slog i handen så att han förstår hur ont ett magplask etc skulle göra. Han rekommenderade inte kompisarna att testa, och själv ska han vänta ett tag innan han testar igen! Modig är han, jag skulle aldrig våga!


På kvällen åt vi libanesiskt, lite olika röror, grillspett och klyftpotatis. Jag åt tills magen stod i sju hörn. Som tur var räckte det till lunch till mig också!



Vi tittade på en av filmerna i Fjällbacka-serien och hojtade då och då "Där gick vi igår" "Där åt vi glass" osv. Roligt när man känner igen sig!

Igår kväll var Mathildas sista kväll hos oss innan hon börjar jobba efter semestern.  Tråkigt, man blir så van vid att ha henne här och vi har så kul tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar