2016-07-08

Penny, mamma, bad med mera

Idag har vi tvättat ett antal maskiner tvätt, handlat, plockat undan saker mm. Men vi har roat oss också! Vi fick besök av Penny, som smaskade på blåbär som Mathilda hade plockat i vår skog.


Hon tultar gärna efter morbror och moster! Elvira hade Ida här och lekte idag, ja hon är kvar än, förresten.


Tittut!


På eftermiddagen firade vi mamma som fyller 78 år idag! Ingalill kom också och gratulerade.


Oskar och Penny!


Min fina, underbara mamma!


Till kvällsmat åt vi en kycklinggryta som Jossan tipsade om, det var gott. Jag ska se om jag kan återkomma med recept!


Mathilda gjorde egen müsli!


Barnen ville absolut ta ett kvällsdopp, så jag åkte iväg med dem till sjön.


De badade en stund, men frös rejält när de kom upp, det var ingen värme i luften.

 
Sedan har jag roat mig med att titta på Outlander bland annat. Och lite fotboll. Nu är inga av mina favoritlag kvar, men måste jag välja ett lag att heja på i finalen så får det bli Portugal.
 
Nu ska jag sova!
 
Ack hur skönt, slumra in
i bädden så fin
Som blomman på äng
i en gungande säng
 
Och Guds änglar de stå
breda vingarna ut
Och kring barnen de stå
till dess natten är slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar