2016-07-22

En varm dag med skugga och film

Jag undrar om idag var den varmaste dagen hittills i sommar? Varm var den i alla fall. På förmiddagen tjatade Elvira på mig om att jag skulle klippa hennes hår, så det gjorde jag. När hon var klar lyckades jag vädja till Oskar i rätt ögonblick och fick lov att klippa honom också. Han vill ha långt uppepå, men kort i nacken och blev nöjd med min klippning.


Elvira toppade jag bara, ett par cm. Hon håller på och funderar på om jag ska klippa lite till. Jag är inte så pigg på det, hon brukar ångra sig, men vi får väl se.


Elvira tar god hand om Leo, än har hon inte tröttnat!


Shelly och Leo bekantade sig med varandra idag, eller så försökte Shelly stjäla Leos pinne!


Oskar var i tidningen idag! Det var visst fler än jag som tyckte att det var en fin bild!


Oskar åkte med Marcus och badade. Elvira stannade hemma och badade i poolen. Varför ha en badring när man kan ha tre?


Jag satt i skuggan och läste och löste korsord. Sämre kan man ha det!


Då och då gick jag och tog mig en solvarm tomat. Det är lyx, det!


Vår lokala bio har så underbar personal! Jag frågade för några dagar sedan på Facebook om de skulle visa Livet efter dig nån mer gång, jag kunde inte gå sist den visades. Då ordnade de en extra visning, idag kl 17! Vilken service! Syrran, mamma och jag såg den tillsammans.


En riktigt bra film! Jag har läst boken, men blev inte besviken på filmen som man ofta blir då. Den var bra, gripande, fin och kul! Jag älskade de olika outfitsen Lou hade på sig. Många kända skådisar, både Daenarys Targaryan och Tywin Lannister från Game of Thrones, John Bates från Downton Abbey, Neville Longbottom från Harry Potter och Finnick Odair från Hunger Games, till exempel. Jag trodde att det skulle vara lätt att bara se Daenarys i Emilia Clark, men hon gjorde den här rollen helt annorlunda som tur var. Klart sevärd film! Det snyftades både här och där i salongen i slutet av filmen!


När jag kom hem åt vi kvällsmat och sedan ville barnen ta ett kvällsdopp! Mina gullungar!


Oskar hade önskemål om att se Titanic, så vi började titta på den. Jag tror han tyckte att det var väldigt mycket onödigt i filmen, varför inte hoppa tills när båten sjunker? Dit har vi inte kommit än, vi får se om vi kan se klart den imorgon.

 
Love can touch us one time
And last for a lifetime.
And never let go till we're gone.


1 kommentar: