2014-12-30

Nyårslistan

Jag hittade denna lista hos Marie! Här kommer mina svar:

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jag besökte Tallinn, Estland och firade 10-årig bröllopsdag!
Har du några nyårslöften?
Nej, jag ger aldrig nyårslöften.
Bästa köpet?
Poolrengöringsgrejer kanske, barnen hade så roligt i poolen vi fick av min bror. Fast det är ju inte så roligt att köpa. Kanske bättre att skriva min iPhone 5s, det blir bra mycket bättre kort med den än med min förra t ex.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen nära vän, men nån bekant.
Vilka länder besökte du?
Norge och Estland
Vad var sämst?
När frysen och spisen gick sönder, stressen över att behöva göra om köket. (Vi har fortfarande inte börjat...)
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ungefär som tidigare år, antar jag, hade en liten svacka här i höst som säkert berodde på solbrist och köksrenoveringsångest.
Favoritprogram på TV?
Downton Abbey och den påföljande TV-cirkeln, The Amazing race, Grey's Anatomy m fl
Bästa minnet från 2014?
Vår tioåriga bröllopsdag med resan till Tallinn är ett fint minne. Likaså renoveringen av Elviras rum (när den var klar), att stå på toppen av Mittåkläppen, Kristina från Duvemåla med syrran med mycket mera.
Vad ser du mest fram emot med år 2015?
Att vara med min underbara familj!
Vad önskar du att du gjort mindre?
Grejat med mobilen kanske.
Bästa boken du läste i år?
Min mormor hälsar och säger förlåt eller Divergent eller nån annan, jag har läst en hel del!
Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Att jag bidragit till att mina elever oftast trivs i skolan och lär sig en massa!
Största framgång på det privata planet?
Mina barn älskar mig och tycker att jag är världens bästa mamma.
Största misstaget?
De gånger jag inte är världens bästa mamma enligt mig själv.
Vad spenderade du mest pengar på?
Kyl och frys.
Något du önskade dig och fick?
Jag fick massor av saker både i julklapp och födelsedagspresent som jag hade önskat mig, böcker, ryggsäck mm.
Något du önskade dig och inte fick?
Ett nyrenoverat kök utan att behöva lyfta ett finger (eller tänka en tanke).
Mest stolt över?
Mina fina barn, Oskar som har lärt sig läsa och simma och är en så härlig, verbal kille och Elvira som är så duktig på engelska och som klarar sig så bra i skolan och som är en ljuvlig, omtänksam tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar