2014-12-28

Mellandagslördag

Först en bild på Shelly under granen. Vi var lite oroliga för hur det skulle gå med granen i år. Shelly är ju nyfiken på det mesta och har rivit ned både det ena och det andra. Men hittills har det gått bra med granen, bara en kula har gått sönder (och ska jag vara ärlig så vet vi inte att det är Shelly som rivit ner den, även om hon är starkt misstänkt) och vi hoppas att den ska få stå ifred tills det är dags att slänga ut den . Men spännande är det med kulor och glitter, som ni ser på bilden.


Det kom snö natten till igår och Oskar skyndade sig ut för att åka. Vår backe är dock i minsta laget, så det gick sådär...


På förmiddagen kom min syster och hela hennes familj och förmiddagsfikade, innan de åkte till Sälen.


Det var mycket trevligt att få träffa dem allihop en stund!


Och jag fick en orsak till att göra mandelmusslor, något jag länge velat testa! Det blev gott, men var pilligt att göra...


Mina bröder har råkat köpa en biograf och med andras hjälp öppnat den efter ett par år i träda. Igår var vi där och såg på Sune i fjällen.



Vi gillade filmen, den var rätt rolig!

 
Det är lite nostalgi att vistas i den lokalen. Här såg jag sportlovsbio när jag var liten, blandade tecknade filmer och Pippi på de sju haven, om jag minns rätt. Här har jag gått luciatåg under högstadietiden. Vår gospelkör hade flera konserter här. Niornas avslutningsfest. Boxercise med syrran. En teaterföreställning, Anne Frank. Konsert med min svågers band. Oskars första biobesök (Nalle Puh). Med mera.
 
Kallt är det. -18 grader i morse... Men det ska visst bli plusgrader och regn senare i veckan. Vad är det för fel på lagom mycket snö och minus 5 grader???

2 kommentarer:

  1. Läste Anne Frank konsert med min svågers band och funderade på vad det var �� syster yster

    SvaraRadera