2009-05-24

Sjukt!

Igår gjorde jag fiskbullar med potatis och grönsaker till lunch åt min son för första gången. Han vägrade äta, jag blev lite förvånad och tänkte att det tydligen finns något förutom välling som han dissar. På eftermiddagen var vi i sommarstugan, vår sjös intresseförening hade vårmöte. Oskar var gnällig, men han hade inte sovit så länge efter maten, så jag antog att det berodde på det. Sen kom vi hem och det var dags för honom att äta middag. Jag serverade currykyckling med ris, något som han brukar älska. Han åt två tuggor, sen var det tvärstopp. Då fattade jag! Tog med honom till skötbordet och tog tempen. 38,9 grader... Så det var nog inte det att jag serverade fiskbullar som inte var bra. Borde ha förstått att han var sjuk, det är typ enda gången han ratar mat!

Idag har han inte så mycket feber, men han är rätt gnällig. Får se om han äter någon lunch idag, det blir kycklinggryta med majs och makaroner, därtill banan- och jordgubbsdessert. Visst låter det gott!
Oskar fortsätter att ställa sig upp överallt, nu kan han ställa sig mot bordet och i morse stod han upp i sängen när jag hämtade honom.
När vi var på vårmöte igår hittade Elvira en kompis förresten. En liten tjej som är barnbarn till et par som har sommarstuga vid sjön var med på mötet och till min stora förvåning hittade de varandra och började leka direkt. Elvira är ju oftast väldigt försiktig med nya människor, men den här tjejen gick bra. Kul!
Måste visa en några dagar gammal bild på en gren av mitt äppelträd. Det är ju så otroligt vackert med alla dessa träd som blommar. Och liljekonvaljerna. Och tänk att syrenen blommar redan!

Jag undrar om skomakaren som hade stängt mellan hägg och syren hade stängt från det att häggen började blomma till det att syrenen hade blommat över? Det är en ljuvlig årstid, det här.

Dagen citat:

Säll i syrenens skugga, söker jag här mitt hägn.

Zacharias Topelius

1 kommentar:

  1. Vad kul att han ställer sig upp, får komma och kolla någon dag! =D Sv; Ja han är värd det!

    SvaraRadera