2009-05-05

Fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag

Oj, vad många dagar jag har att skriva om nu! I fredags gjorde vi en utflykt till Prinskullen utanför Askersund och åt lunch där - supermysigt! Från Prinskullen kan man se Stjärnsunds slott och man ska kunna se Hammars kyrka, men det gjorde inte vi.


På vägen hem stannade vi vid Kullängsstugan och gav Oskar mellanmål och såg oss omkring. Det är jättefint där, särskilt nu på våren med alla vitsippor. Kullängsstugan har en speciell plats i mitt hjärta!


När vi kom hem mötte vi Ida, Emma och Tim som var ute och cyklade. De hade varit hos oss men vi var ju inte hemma. När de såg att vi kom vände de och kom hem till oss. Ida och Elvira lekte och alla fikade.

På lördagsmorgonen halv tio väckte jag Oskar, som varit vaken en del under natten eftersom han hade lite feber. Så här sött sov han, trots att jag drog upp vår gnisslande rullgardin och pratade med honom.


På eftermiddagen firade vi min systerson Johan, som fyllde 23 år. Elvira klarade sig ifrån att ramla i poolen (som tur är, jag vill inte byta gips igen), men kusin Isak blev blöt... På kvällen grillade vi - mmm, vad det är gott!
Natten till söndag hade Oskar mer feber. Han var gnällig mest hela söndagen, när han inte sov. Elvira, jag, Ida och Emma var i Röfors på bio och såg en film om Pettson och Findus. Den var sådär tyckte jag, men jag tillhör väl inte filmens egentliga målgrupp. Barnen verkade nöjda!
I går visade det sig att Oskars feber antagligen beror på de två tänder som är på väg att dyka upp i överkäken. den ena kan man känna idag. På eftermiddagen var vi som vanligt på Killevippen och lekte (Elvira och Oskar) och pratade (jag).
Idag har jag haft fikabesök både på förmiddagen och eftermiddagen. På förmiddagen var Malin här med sin son Sami. Han och Oskar var trötta och grät så fort den andre rörde vid dem, eller tog en leksak... Men Malin och jag hade trevligt och pratade och fikade! På eftermiddagen kom Katarina, som jag har jobbat en del ihop med. Vi fikade och Elvira visade sitt rum. Katarina och Elvira byggde ett legohus. Alltid trevligt att få fika och prata en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar