2009-05-12

Hur ska det bli i höst?

Igår var jag på föräldramöte angående förskolans omorganisation. Vi fick väl inte veta så mycket nytt, men vi fick i alla fall veta vilka grupper barnen kommer att gå i.

Oskar kommer att hamna i en grupp med (än så länge) nio 1 - 2-åringar, han blir den yngsta. Ett par månader kommer han gå på den gamla förskolan Snödroppen och när Saltängsskolans lokaler är ombyggda kommer han att flyttas dit med hela sin avdelning samt personalen.

Elvira hamnar på Saltängsskolan i en femårsgrupp. Två killar från hennes avdelning hamnar också där. De blir 19 barn sammanlagt. Jag hoppas att hon snabbt kommer hitta kompisar där, hon är lite ledsen över att alla hennes kompisar hamnar på en annan förskola.

Det bli säkert bra när allt är klart och de har fått lite kompisar. Vi ska väl snart få veta vilken personal de får också, hoppas det blir bra.
Jag hoppas på att jag också får veta var jag kommer att arbeta i höst, vill ju gärna hinna hälsa på innan sommarlovet och få veta lite mer om klassen och skolan.

Idag har Oskar och jag varit på Killevippen. Sen gick jag och två andra föräldrar till förskolan med våra små för att hämta våra stora. Jag visste inte vilken väg de andra brukade gå, så vid ett tillfälle pekade jag åt höger och frågade om vi skulle gå åt vänster... Och jag ska vara lärare!


Dagen citat:
När du tittar på dina två tassar vet du, att när du har bestämt dig för vilken som är höger, kan du vara säker på att den andra är vänster.
Nalle Puh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar