2020-07-22

Vargaklämma och Konst i ring

Gårdagen började med lite pyssel. Från början skulle det bli en namnsdagspresent åt mig, men sen blev det en teckning åt Elvira, som också hade namnsdag!



Sen åkte vi på utflykt. Vi började med Vargaklämma i Tiveden. Här fångades varg förr i tiden. 



Tur att morfar kan hjälpa till när det är brant!



Spännande och lite otäckt!



Vi kommer tillbaka när de är större och kan klättra mer!



Sen gick vi rundan Konst i Ring i Tiveden. Här kikar vi in i en kolarkoja!



En sjö med brygga och röda näckrosor!



I rymden!



2020



Roxanna har fastnat med fingret mellan tänderna hos ett troll!



Det bästa med promenaden var blåbären. Och det sämsta var myrorna!





Efteråt blev det lite lek!



Och matsäck!



Utflykten avslutades med glass i Tiveds lanthandel!



Svansen på Skansen-maten blev smörrebröd!



Nu skulle jag verkligen vilja få några soliga och varma dagar, kallt och regnigt är tråkigt väder, tycker jag!

1 kommentar:

  1. Mysiga utflykter ni gör, det var längesedan jag vari Tiveden.
    Åh, gott med smörrebröd, det var också längesedan :)
    Haha, själv tycker jag att vädret varit jättebra :) tål som du kanske minns inte solen så detta är perfekt :)

    SvaraRadera