2020-07-12

Hem igen!

Igår var det dags att åka hem igen. Oftast tycker jag att det är skönt att komma hem till min egen säng, mitt eget hus, men när vi bor i syrrans stuga i Sälen så trivs jag så bra att jag inte längtar hem, tvärtom hade jag kunnat vara kvar, länge. Fast helst med lite varmare väder och färre mygg. 
Igår packade vi ihop våra saker och städade, i alla fall. Jag var uppe i syrrans stuga med en grej och passade på att ta kort där Oskar har trimmat. Vad han har slitit! Mygg, regn och ett batteri som inte räcker så länge har gjort att det blivit många små stunder av jobb, men det blev klart till slut. 



Det ser så prydligt och fint ut!



Mathilda och jag gick en sväng, det fattades 800 meter för att jag skulle ha gått 5 mil, det var jag ju bara tvungen att åtgärda. 



Man kan nästan tro att vi är ute och går i skogen!



På hemvägen stickade jag, det går framåt med Mathildas tröja. Bara lite kvar nu!



Vi stannade i Vansbro och köpte med fikabröd hem och vi stannade utanför Vansbro och åt lunch, annars körde vi bara. (Ps Jag kom på nu att vi stannade vid en Asian Market och köpte ostronsås mm) Hemma blev det fika! Jag kunde inte motstå en sommarwrap, men kunde inte äta många tuggor, det var för mäktigt. Men gott!



Shelly hade saknat oss!



Vi packade upp, tvättade, slöade och åt pizza, som traditionen bjuder. Vi hamnade framför en serie, Morden i Helsingör, som var rätt bra. Lite Top Gun blev det också! Sen somnade jag alltför sent, det är så lätt att vända på dygnet när man är ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar