2020-07-10

Tälta på fjället

Nån fick tidigare i somras idén att vi skulle tälta i Sälen i sommar. Jag har tidigare sagt ”Aldrig mer”, men hur det nu var så köpte Mathilda och jag uppblåsbara liggunderlag, jag köpte två billiga tält och vi lånade sovsäckar. Och igår kväll var det dags. Yr hade lovat en regnfri kväll och natt. Vi lastade ryggsäckarna fulla och gick upp på fjället ovanför stugan, ca 3 km.  



Där slog vi upp våra tält. 



Vi hann få upp tälten och få in grejerna i tältet innan det började regna...



Oskar sov ensam. Gott om plats!



Vacker utsikt hade vi!





När regnet gav sig tittade vi fram ur tälten. 


Oskar sprang upp på toppen en sväng. 



Vi hade köpt en Thermacell som gjorde ett bra jobb med att hålla myggorna borta. 





Sen var det dags att krypa in och lägga sig!



Det var kallt!



Jag låg och lyssnade på sommarprat och trodde jag skulle frysa ihjäl. Vid tolvtiden, när ett sommarprat var slut, hörde jag att Oskar fortfarande var vaken. Vi smsade lite, han frös och låg obekvämt, men Mathilda sov, så vi gjorde ett försök till att somna. Det gick inte, så när det lät som om Mathilda var vaken pratade jag med henne och vi bestämde oss för att packa ihop och gå hem. 



Tur att det är relativt ljust även mitt i natten!





Trötta nattvandrare kom tillbaka till stugan vid två-tiden och kunde krypa ner i våra sköna sängar. 



Det gick inte så bra, alltså, men det blev ett minne för livet!

3 kommentarer:

  1. Ser ju supermysigt ut, synd att ni hade otur med vädret...
    Jag kan inte kommentera från min dator på blogspot, vet inte vad det beror på men har kommit på nu att jag kan kommentera från telefonen. Därför det har varit tyst från mig ett tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nåt knas, jag kan oftast inte kommentera från mobilen. Jättekonstigt!

      Radera
  2. Vilken tur att ni hade nära till värmen den här gången:D Det var kallt där vi var med husvagnen också. En kväll var det 8 grader så det var tur att vi hade värme i husvagnen...

    SvaraRadera