2020-07-28

Arbetsdag!

Jag sov länge igår! Sen kom syrran och fikade och så lastade vi hennes kärra full med bröte och åkte till återvinningscentralen. Åh, vad skönt det är när det bli gjort!



Vi åkte vidare till bygghandeln och köpte material till ett staket, eller insynsskydd eller vad man nu ska kalla det. 
Sen tyckte vi att vi var värda lunch på bowlingen. Underbart god Halloumiburgare!



För några dagar sedan såg det ut så här vid vår altan. Jag hade börjat riva lite, för en hel del av brädorna var murkna. Igår förrgår kväll rev jag allt och brädorna slängdes igår. 



När jag kom hem igår tänkte jag börja måla metallstolpen, men det var Oskar sugen på att göra så det fick han. 



Den blev så fin!



Sen sågade jag reglar! Jag har dragit mig för att använda den här sågen, men det var riktigt kul!



Jag fick inte såga allt, för Oskar ville testa. 





Jossan och tjejerna kom och fikade, Mathilda bakade jordgubbsmuffins med havretopping!



Jossan passade på att klippa tjejerna!



Sen målade jag, med svart lasyr. Jag hoppas att det kommer bli snyggt!



Dags att gå ut och fortsätta måla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar