2020-07-25

Hotellfrukost, avhuggna huvuden och julklappar

Hotellfrukost i Coronatider innebar en nedbantad buffé som personalen serverade från. Det fanns hembakat surdegsbröd, pålägg, ägg, pannkaka och yoghurt med hemgjord granola. 



Det var gott, men åh, vad jag föredrar att ta själv. Pyttelite yoghurt med mängder av granola ser fint ut, men är fel proportioner för mig. 



Frukostmatsalen var väldigt mysig, med öppen spis och allt!



Vi åkte därifrån och hamnade på Uthuset i Skärstad. Där drömde vi lite om tält, för tälta är ju så underbart... Jag köpte ett regnskydd till min ryggsäck. 




Sen hamnade vi på A6, eller Asecs som de visst stavar nu. Där köpte vi julllappar, en sladd och sushi. 
Sushin åts i regnet i bilen en stund senare. Gott!



Vi stannade nämligen vid Falks grav. Jonas Falk rånade en postdiligens 1854, åkte fast och blev dömd till döden. Han blev halshuggen här 1855. Det ligger ofta blommor på hans grav, som ingen vet hur de kommer dit. 



Det fanns två cacher i närheten, i den spännande skogsmiljön. 



Den ena gav oss en chock när vi öppnade lådan!



Annorlunda mark, mycket blåbär!



Vi åkte vidare och stannade och fikade i Karlsborg. 



Sen åkte vi hem till barnen! Mathilda kom också hem!
På kvällen firade vi Juliafton, barnen fick paket, vi åt cheesecake med pepparkakor och blåbär och vi drack Hammars julmust!





Vi spelade Rummikub och jag repade upp tröjan jag börjat sticka och började om för tredje gången...

Skönt att vara hemma, men vi hade det väldigt bra i Gränna-trakten på tu man hand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar