2016-06-21

Nyhem, måndag

Maria och jag vaknade tidigt och hann läsa och duscha innan barnen vaknade och vi åt frukost. Frukost i förtältet är mysigt! Efter kaffe i ett second hand-tält gick vi till Nyhemshallen där alla åldrar samlades för en stunds lovsång innan olika möten började. Bland det bästa på hela Nyhem, med alla barn och vuxna tillsammans!


Sedan gick barnen på barnmöte - i år får även Oskar vara på samlingen för större barn. Maria och jag satt i solen och lyssnade på vuxenmötet och pratade!


Till lunch kom Lovisa, Martina och Arvid. Arvid var hungrig!


Vi andra var också lite hungriga. Traditionsenliga plättar med jordgubbar och grädde. Den dag vi äter det ska egentligen mamma och pappa vara med. Saknar dem!


Förtältsmys!


Mormor Maria läser bok för Arvid. En tråkig bok, vad det verkar!


Sedan åt vi glass på en filt bland tallarna!


Arvid sov en stund, med filten jag virkat i vagnen!


Sedan pysslade vi (barnen)!


Djup koncentration!


Och så åt vi hamburgare!


Mot slutet av kvällen satt vi i förtältet och pratade. Arvid gillade godispåsen!


En mycket trevlig dag med systerdöttrarna!

Från Nyhemshallen:

Vår Gud är stor, större än allt
Hans namn är högt, högre än allt

1 kommentar:

  1. Vilken mysig semestertripp, åh vad jag längtar till lite husvagnsliv :) Vad du och din syster är lika varandra!

    Ps Jag håller på att testa en ny bloggportal därav ny bloggadress. Behåller den gamla till scrappingen och testar den nya till vardagsinlägg.

    SvaraRadera