2016-06-16

Semester med besök, våtdräkt, kanin och jordgubbar

Första semesterdagen! Jag började semestern med ett trevligt besök av Camilla, som jag pluggade till lärare tillsammans med. Vi träffas numera ett par gånger om året och uppdaterar oss om vad som hänt sen sist. Alltid lika trevligt! Vi fikade rabarberpaj och pratade!

På eftermiddagen testade Maria och jag våra våtdräkter för första gången. Vi simmade i ca 40 minuter. Det gick bra, det var varmt och skönt med våtdräkt, men den gjorde så att rumpan flöt upp och då fick jag lite ont i ryggen. Men det ska nog gå bra!

Sedan åkte Elvira och jag och hämtade kaninen Leo, som ska bo hos oss i sommar. 



Elvira vill inte vara med på bild eftersom hon är så prickig. 


Men en bild bakifrån på lite avstånd går nog bra. Jag har en mycket nöjd tjej här hemma!


Båda barnen mår mycket bättre idag och verkar inte ha fått nya prickar. Kaninen var pricken över i för att få dem att må bra!

Jag köpte billiga jordgubbar idag också, så den har jag rensat och fryst in. Ja, vi åt lite också!


Jag är en vanlig kanin, vanlig, fast ovanligt fin.

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt att få passa en kanin i sommar, så söt! Hoppas att barnen snart är friska igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättemysigt! Tror de snart är blåsfria!

      Radera
  2. Öronen mina är lååånga och fina och viftar som öronen ska :))

    Nu du, så har här börjat hända grejer. Fast den är ännu under uppbyggnad ;) men du kan få tjuvkika!

    Heja dig och mamma! Ni är bäst :)

    Kram från Tinis Minis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis tänkte jag på dig när jag skrev den sångtexten 😀

      Radera